Ogólne warunki realizacji zamówień

Ogólne Warunki Realizacji Zamówień

1. Postanowienia ogólne

I. Ogólne warunki realizacji zamówień (dalej: OWRZ) dotyczą wszystkich przyjętych do realizacji zamówień zarówno jednorazowych, jak i powtarzalnych.

II. Jeżeli w poniższych postanowieniach mowa jest o „Dostawcy” należy przez to rozumieć spółkę DRUT-PLAST Cables Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu ul. Gen. T. Kutrzeby 16G/137, 61-719 Poznań.

III. Zamawiającym może być osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

IV. Przedmiotem zamówienia jest wykonany przez Dostawcę produkt na podstawie niniejszych OWRZ.

V. Niniejsze OWRZ stanowią ogólne warunki umów w rozumieniu art.384 k.c. i są stosowane przy sprzedaży towarów (zwanych w dalszej treści OWRZ „wyrobami”) wytwarzanych przez Dostawcę na rzecz Zamawiającego.

VI. OWRZ obowiązują Dostawcę i Zamawiającego od momentu potwierdzenia przyjęcia złożonego zamówienia do realizacji. Zmiany oraz odstępstwa od OWRZ wymagają zgody obu stron zawartej w formie pisemnej pod rygorem nieważności i mają zastosowanie wyłącznie do danego zamówienia.

VII. Dostawca do realizacji zamówień może korzystać z usług podwykonawców.

VIII. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez Zamawiającego ustaleń niniejszych OWRZ.

 

2. Zamówienia

I. Zamówienia przyjmowane są:

a. w formie elektronicznej poprzez przesłanie zamówienia na adres email opiekuna handlowego lub na adres [email protected], podany na stronie www.drutplast.com.pl

b. w formie pisemnej, z tym, że Zamawiający jest zobowiązany podać w zamówieniu adres e-mail do dalszej korespondencji.

Wszelka korespondencja po przyjęciu zamówienia przez Dostawcę odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej.

II. Zamówienie musi być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Zamawiającego zgodnie z KRS lub w CEIDG. W przypadku składania zamówienia przez osobę pełnomocnika, podpisujący zamówienie powinien legitymować się stosownym pełnomocnictwem lub upoważnieniem i przedłożyć je na żądanie Dostawcy. W przypadku braku umocowania lub przekroczenia jego zakresu osoba podpisująca zamówienie odpowiada bez ograniczeń za wyrządzoną tym szkodę Dostawcy.

III. Jeżeli Zamawiający zalega z płatnościami co najmniej 10 dni, Dostawca rezerwuje sobie prawo do nie przyjęcia kolejnego zamówienia, wstrzymania dalszej produkcji do czasu uiszczenia zaległych należności lub do realizacji zamówienia po uprzedniej przedpłacie.

IV. Dostawca po otrzymaniu zapytania od Zamawiającego dotyczącego wyrobów przesyła Zamawiającemu ofertę zawierającą istotne warunki jego wykonania. Zamawiający dokonując akceptacji oferty zamawia produkty zgodnie z przedstawioną ofertą.

 

3. Ceny i płatności

I. Wszystkie podawane w ofertach ceny należy rozumieć jako ceny netto, do których należy doliczyć podatek VAT (23%).

II. W cenę nie są wkalkulowane wszelkie ewentualne dodatki oraz usługi wymagane ze względu na szczególne warunki dostawy (bębny, palety EURO, transport, spedycja i inne). W przypadku specyficznych wymagań opakowań zbiorczych ich koszt doliczony będzie do zamówienia w osobnej ofercie.

III. Oferta wskazana ważna jest 1 dzień od daty jej sporządzenia i przekazania Zamawiającemu. W przypadku złożenia zamówienia po tym terminie Dostawca przedstawi Zamawiającemu ofertę aktualną na dzień złożenia Zamówienia.

IV. Dla nowych klientów uruchomienie produkcji odbywa się po zrealizowaniu przedpłaty w wysokości podanej w ofercie lub w/g indywidualnych ustaleń w granicach przyznanego limitu kredytowego przez firmę ubezpieczeniową. 

V. W przypadku wycofania przez Zamawiającego zamówienia będącego w realizacji lub zrealizowanego, Zamawiający zostaje obciążony poniesionymi przez Dostawcę wszystkimi poniesionymi kosztami lub wartością pełnego zamówienia.

VI. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia reklamującego od obowiązku spełnienia świadczenia –uiszczenia należności za przedmiot zamówienia.

 

4. Terminy dostawy

I. Dostawa następuje w ustalonym w ofercie terminie z możliwością przesunięcia na tzw. magazyn depozytowy wg ustalonej stawki z Dostawcą.

II. W przypadkach uzasadnionych okolicznościami technologicznymi oraz losowymi, w tym opóźnień w realizacji bądź niemożności realizacji zamówień, wynikłych wskutek okoliczności niezależnych od Dostawcy, takich jak pożar, powódź, ograniczenia importowe, komunikacyjne, epidemia SARS-CoV-2 wywołująca chorobę COVID 19 w Polsce i na Świecie, bądź konflikty zbrojne itp. termin realizacji zamówienia może wykroczyć poza termin wskazany w pkt. 4.1. W takim przypadku Dostawca poinformuje o tych okolicznościach Zamawiającego w terminie określonym w pkt 4.1. Spowodowane przedstawionymi w zd. 1 opóźnienie w realizacji zamówienia nie jest podstawą dochodzenia od Dostawcy jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych.

 

5. Warunki dostawy

I. Odbiór przedmiotu zamówienia następuje z magazynu Dostawcy, chyba że strony ustalą wspólnie inne miejsce odbioru.

II. W przypadku, gdy przedmiot zamówienia wysłany zostanie do Zamawiającego przy wykorzystaniu przewoźnika lub przedsiębiorstwa spedycyjnego, Dostawca nie odpowiada za ewentualne szkody powstałe w czasie transportu.

III. W przypadku powierzenia do przewozu zamówionego towaru przewoźnikowi lub przedsiębiorstwu spedycyjnemu, Dostawca nie odpowiada za zwłokę powstałą z ich winy.

IV. Ewentualne uszkodzenia powstałe podczas transportu należy zgłosić przewoźnikowi przy rozładunku i sporządzić protokół reklamacyjny z adnotacją podpisaną przez kierowcę, który realizował dostawę.

V. Prawo własności towaru przechodzi na Zamawiającego w momencie wydania przedmiotu zamówienia Zamawiającemu lub przewoźnikowi działającemu na zlecenie Zamawiającego – w siedzibie Dostawcy, chyba że Strony uzgodnią inaczej. Dostawa realizowana jest w oparciu o zasady INCOTERMS 2020 CPT.

VI. Zamawiający jest zobowiązany do pokrycia kosztów przechowania jeżeli nie dokona odbioru przedmiotu zamówienia w wyznaczonym terminie w wysokości 500 zł za każdy dzień.

 

6. Dokumenty dostawy

I. Do dostawy Dostawca przekaże Zamawiającemu dokument dostawy WZ i/lub fakturę VAT, w której zostanie określony termin i sposób zapłaty.

II. Certyfikaty, deklaracje zgodności, deklaracje właściwości użytkowych lub inne dokumenty potwierdzające jakość (właściwości) towaru, dołączone będą do przedmiotu zamówienia lub przesłane w formie elektronicznej, jeśli wymaganie takie zostanie zaznaczone w zamówieniu lub umowie.

 

7. Reklamacje

I. Dostawca gwarantuje jakość towarów i usług.

II. Zamawiający ma obowiązek sprawdzenia jakościowego i ilościowego towaru niezwłocznie po jego otrzymaniu, (deklaracja zgodności, DWU, świadectwo jakości, atest lub specyfikacja techniczna).

III. Reklamacje należy zgłaszać niezwłocznie po wykryciu ewentualnych wad, nie później jednak niż w terminie 3 dni od daty odbioru w przypadku reklamacji ilościowych oraz 5 dni od daty odbioru w przypadku reklamacji jakościowych wg gwarancji producenta.

IV. W zgłoszeniu należy podać dokładny opis wady oraz określić ilość reklamowanego wyrobu, a także dołączyć etykietę towaru pod rygorem nie uznania reklamacji. Ewentualne nieprawidłowości nie upoważniają Zamawiającego do reklamowania całości dostawy.

V. Zamawiający ma obowiązek zabezpieczyć reklamowane towary do dyspozycji Dostawcy, a w razie potrzeby udostępnić próbkę reklamowanego towaru celem poddania jej stosownym badaniom. Zamawiający odpowiedzialny jest za odpowiednie zabezpieczenie reklamowanego wyrobu na czas transportu (w szczególności umieścić towar na palecie i zabezpieczyć przed uszkodzeniami.

VI. Zgłoszenie reklamacji nie daje prawa do odstąpienia od zapłaty za zrealizowane zamówienie. Zgłoszenie reklamacji nie daje również prawa do wysuwania roszczeń dotyczących ewentualnego odszkodowania przed zakończeniem procesu rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji.

VII. W przypadku stwierdzenia wad jakościowych, Dostawca ponosi odpowiedzialność tylko do zapłaconej przez Zamawiającego ceny netto reklamowanego przedmiotu zamówienia. Wszelkie, dalej idące roszczenia ulegają wyłączeniu, w szczególności Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści.

VIII. W przypadku uznania zasadności reklamacji przez Dostawcę, reklamujący, po uprzednim porozumieniu z Dostawcą, może uzyskać korektę do faktury wyłącznie na zwrócony towar będący przedmiotem reklamacji lub upust cenowy.

IX. Zwrotu reklamowanego towaru można dokonać wyłącznie po uprzednim pisemnym uzgodnieniu z Dostawcą.

X. W przypadku, gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona, Dostawca uprawniony jest obciążyć Zamawiającego kosztami postępowania reklamacyjnego, w tym kosztami dojazdu do Zamawiającego, transportu i badaniami towaru.

XI. Czas rozpatrywania reklamacji nie powinien przekraczać 21 dni od momentu przekazania wadliwej partii przedmiotu zamówienia na magazyn Dostawcy. W przypadku decyzji o niesprowadzaniu wadliwego towaru na magazyn Dostawcy, czas rozpatrywania reklamacji liczy się od daty zgłoszenia do Działu Kontroli Jakości Zamawiającego.

XII. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za wady ukryte wynikające z nieodpowiedniego jakości komponentów użytych do produkcji wyrobów gotowych.

XIII. Niezależnie od postanowień zawartych powyżej, reklamacja nie będzie uwzględniona w sytuacji, gdy przedmiot zamówienia będzie mieścił się w zakresie Ogólnych Wymagań Jakościowych określonych w pkt 9.

 

8. Postanowienia końcowe

I. Zamawiający nie może bez zgody Dostawcy przekazywać wiedzy, informacji i dokumentów uzyskanych w wyniku kontaktów handlowych z Dostawcą osobom trzecim.

II. W sprawach nie uregulowanych OWRZ, odpowiednie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i innych właściwych przepisów.

III. W każdym przypadku prawem właściwym dla realizacji zamówień objętych niniejszym OWRZ jest prawo polskie.

IV. Wszelkie spory będą załatwiane w drodze polubownych uzgodnień. W przypadku braku porozumienia spór zostanie rozstrzygnięty na drodze sądowej przez Sąd właściwy dla siedziby Dostawcy.

Do pobrania

Ogólne warunki realizacji zamówień

221 KB

Pobierz